The day before... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van maartje en ymke - WaarBenJij.nu The day before... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van maartje en ymke - WaarBenJij.nu

The day before...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg maartje en ymke

20 December 2006 | Suriname, Paramaribo

Hier is ons laatste berichtje...het einde is nu echt in zicht!

De afgelopen paar vrije dagen hebben we nog echt genoten van Suriname...

zaterdag zijn we om 6u 's morgens opgestaan..lekker vroeg! Fabian is ons om 7u komen halen. We zijn die dag naar Nickerie gegaan. Dat is de grootste stad van suriname op Paramaribo na. we hebben ongeveer 4u gereden..pff lang maar onderweg heeft fabian ons wel wat mooie plekjes laten zien. Zo zijn we bijvoorbeeld in het plaatsje Groningen geweest...ja net Nederland. Ook hebben we 3 mooie rivieren overgestoken; Saramacca rivier, coppename rivier en de nickerie rivier. Eindelijk aangekomen in Nickerie zijn we even door het stadje gelopen en hebben we de plaatselijke markt bezocht (heerlijk fruit gekocht). Daarna hebben we onze trip vervolgt richting zeedijk...daar hebben we kunnen genieten van de Atlantische oceaan. Het vakantiegevoel was sterk aanwezig op dat moment.
Rond half 6 waren we weer terug in Paramaribo en hebben we chinees gehaald bij Chi Min. Het was een leuke, lange en vermoeiend dag...maar zeker de moeite waard!

Zondag hebben we ons aanpast aan de Suriname cultuur....chille! We zijn rustig opgestaan en hebben vervolgens heerlijk op ons balkonnetje onze laatste zondag voorbij laten gaan. 's Avonds zijn we voor de laatste keer gaan eten bij blauwgrond...het blijft lekker!

Maandag hebben we een flinke wandeltocht gemaakt. We zijn eerst nog even naar school gegaan, nu echt afscheid genomen. En vervolgens zijn we verder gelopen naar het zwembad Vos. Daar hebben we gezwommen en ons kleurtje bijgewerkt.
's Avonds zijn we naar de Mall gelopen en hebben we bij La bamba gegeten.

Dindsdag was het een dagje stadten. Om 11u hadden we een afspraak bij de nagelstudio. We nu hebben allebei nepnagels (nee niet ordinair..heel natuurlijk allemaal;))Het is wel wennen ook met het typen....maar goed dat komt in orde!
Na 2 uur lang in de stoel te hebben gezeten (1u pp) zijn we nog wat souveniertjes gaan kopen en zijn we gaan lunchen bij The Zeeland.
's Avonds zijn we bij het pannenkoekenhuis gaan eten samen met Fabian. Wij hebben hem uitgenodigd om hem voor alles te bedanken. het was een soort afscheidsetentje. Het was een gezellige avond.

En nu is het dan woensdag...de dag voor vertrek. Vanmorgen hebben we al een beetje ons huisje gepoetst en de kleren klaargelegd. Het begint er nu echt op te lijken...beetje vreemd(maar wel lekker)!
We gaan zo eten bij t Vat (voor de laatste keer t Vat en sate....whaaa!). Vanmiddag komen Hanneke, Henck en Arno afscheid van ons nemen (dan moeten we onze sim kaart inleveren dus zijn we niet meer bereikbaar op ons surinaams nr!!!!!)
Vanavond gaan we naar de Maretraite Mall...even rondlopen en ergens thee te drinken met limburgse vlaai (ja zelfs dat is hier te vinden...zo kunnen we alvast wennen).

Morgen is dan de dag dat we alles moeten pakken en poetsten....om 4u komt Fabian ons halen, hij brengt ons naar het vliegveld. Ons vliegtuig vertrekt om 20.00u (onze tijd, 00.00u in Nederland).

Lieve mensen nogmaals bedankt voor alle leuke reactie op deze site/mail/sms/bellen...we hebben een super tijd gehad..heel veel geleerd...dit zal ons altijd bij blijven!!!

Tot vrijdag...

Brasas

• 20 December 2006 - 15:50

Eefje:

Een hele fijne terugreis gewenst! Dit avontuur zal altijd als herinnering blijven bestaan! kus Eefje
    PS:Ym, tot snel op de hockeyvelden!

• 21 December 2006 - 12:34

Sairah:

YM! je laatste uurtjes zijn geslagen! Adem die laatste zwoele, tropische geuren nog maar even goed in want morgen zie je mij alweer, ik heb tot 5 uur tentamen maar neem daarna de trein en ik kom meteen bij jou langs (of je nou moe bent of niet!)
    Hele fijne reis en tot morgen!! (oh dat klinkt raar maar wel fijn;)

liefs X Sai

• 21 December 2006 - 13:37

Emma:

Ym heeele goeie reis!! ik zie je van t weekend..
    hele dikke kus

• 21 December 2006 - 18:22

Oma Opheij:

Goede reis en welkom thuis in Nederland